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3_____Writing Practice/EBS 입트영 영작 (2108-2112)

입트영 영작 087 - 211213MON Supporting Small and Medium-Sized Businesses 중소기업 지원 업무

 

입트영 영작 087 - 211213MON Supporting Small and Medium-Sized Businesses 중소기업 지원 업무

 

 

영작 후 낭독 연습

JESS 087 - 211213MON

(211213MON / Supporting Small and Medium-Sized Businesses / 중소기업 지원 업무)

STUDY GROUP QUESTIONS

 

1. What type of business do you work at? How is it different from bigger or smaller companies?

2. What are some ways to make Korean products more appealing to foreign buyers?

3. Share some tips for holding efficient and effective business meetings.

 

1. 어떤 업종에서 일하세요? 대기업이나 중소기업과 어떻게 다른가요?

2. 한국 제품을 해외 바이어들에게 더 어필할 수 있는 방법에는 무엇이 있을까요?

3. 효율적이고 효과적인 비즈니스 미팅을 열기 위한 몇 가지 팁을 공유해주세요.

 

1. What type of business do you work at? How is it different from bigger or smaller companies?

 

I used to work for the IT industry for a few years, but now I have been working for the beauty industry since 2013. Communicating with people in person all the time is a big difference between two industries. It is totally different from bigger companies working at beauty salons since we offer services to clients directly and always need to communicate with people. I guess even big franchise branches would also be more like small strong bonded teams or they are in a kind of family business atmosphere since it requires more teamwork and more communicating with workmates face to face.

 

2. What are some ways to make Korean products more appealing to foreign buyers?

 

Nowadays, Korean products are so popular and many foreign buyers already know about how much the products are worth to buy. To promote and appeal Korean products more, companies could quantify their performance and record it well so the promotions are more reliable. Focusing on online marketing and showing how much they are influencing the market would help too.

 

3. Share some tips for holding efficient and effective business meetings.

 

I don't really know about this but I guess efficient and effective business meetings must have good communication. If people holding the meetings are good at figuring out what buyers or clients want, they could lead to satisfactory results.

 

1. 어떤 업종에서 일하세요? 대기업이나 중소기업과 어떻게 다른가요?

 

IT 업계에서 몇 년 일했었지만, 2013년부터 지금까지 뷰티 업계에서 일하고 있다. 항상 사람들과 직접적으로 소통하는 것이 두 산업의 큰 차이다. 우리는 고객에게 직접 서비스를 제공하고 항상 사람들과 소통해야 하기 때문에 살롱에서 일하는 것은 대기업과는 완전히 다르다. 아무래도 대형 프랜차이즈 지점도 직장 동료들과의 소통과 팀워크가 더 필요하기 때문에 소규모의 강한 유대감을 가진 팀이거나 일종의 가족사업과 같은 분위기에 가까울 것 같다.

 

2. 한국 제품을 해외 바이어들에게 더 어필할 수 있는 방법에는 무엇이 있을까요?

 

요즘 한국 제품이 워낙 인기가 많아서 이미 많은 해외 바이어들이 그 제품들이 얼마나 살만한 가치가 있는지 알고 있다. 한국 제품을 더 많이 홍보하고 어필하기 위해 기업들이 실적을 수치화하고 잘 기록해서 그들의 홍보가 더 신뢰가 갈 수 있도록 하는 것이다. 온라인 마케팅에 집중하고 그들이 얼마나 시장에 영향을 미치고 있는지 보여주는 것도 도움이 될 것이다.

 

3. 효율적이고 효과적인 비즈니스 미팅을 열기 위한 몇 가지 팁을 공유해주세요.

 

나는 이것에 대해서 잘 모르겠지만 효율적이고 효과적인 비즈니스 미팅은 소통이 잘 되어야 한다고 생각한다. 미팅을 진행하는 사람들이 바이어나 고객이 원하는 것을 잘 파악한다면 만족스러운 결과를 이끌어낼 수 있을 것이다.

 

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